Facebook "Like" vs GMail "Star"

2009.06.26. 16:38 polgarp

A Facebook hírfolyamában egy kedves lehetőség a beküldött link, státuszüzenet satöbbi "Like"-olása, ami talán arra jó, hogy az ember ismerősei egy kattintással értésére juttasák az írónak, hogy tudomásul vették, "tetszett nekik". Ennek megvan az az előnye, hogy a comment-tel ellentétben nem kell megfogalmazni semmit, így az ember sokkal szívesebben használja, kisebb erőbefektetést igényel.

De nézzük csak a következő példát:

Ez Michael Jackson halálhíre, és valahogy kifejezném az egyetértésemet, anélkül hogy bukdácsolnom kéne a szavak között, de erre csak a Like maradt. Most akkor ez azt jelenti, hogy tetszik nekem, hogy meghalt? Bizonyára nem. Vagy ha valaki azt közli, hogy éppen fogorvoshoz kell mennie, tetszik, vagy nem?

A Google a hasonló esetekre (amikor valamit megjelölhet a felhasználó) a csillagot használja (példa a GMail-ből):

Ennek segítségével a jelölés egy semleges, érzelmi töltettől mentes szimbólumot kap, a csillagot. (Jó, lehetne arról vitatkozni, hogy a csillaghoz is kapcsolódhat pozitív élmény, de még így jelentősebb részben múlik a felhasználón, hogy milyen tartalmat, különösen érzelmi téren, kapcsol hozzá).

Tanulság a következő: óvatosan kell bánni a weben használt szavak érzelmi jelentésével. Egyrészről mert nem jó a felhasználók (adott esetben vásárlók) érzelmeit megésrteni, másrészről nemjó, hogy ha a felhasználókat olyan helyzetbe kényszerítjük bele, ami számukra érzelmi szempontból gondot okozhat.

Címkék: felhasználói élmény user experience

A bejegyzés trackback címe:

https://gepelmeny.blog.hu/api/trackback/id/tr81210383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása