Facebook "Like" vs GMail "Star"
A Facebook hírfolyamában egy kedves lehetőség a beküldött link, státuszüzenet satöbbi "Like"-olása, ami talán arra jó, hogy az ember ismerősei egy kattintással értésére juttasák az írónak, hogy tudomásul vették, "tetszett nekik". Ennek megvan az az előnye, hogy a comment-tel ellentétben nem kell megfogalmazni semmit, így az ember sokkal szívesebben használja, kisebb erőbefektetést igényel.
De nézzük csak a következő példát:
Ez Michael Jackson halálhíre, és valahogy kifejezném az egyetértésemet, anélkül hogy bukdácsolnom kéne a szavak között, de erre csak a Like maradt. Most akkor ez azt jelenti, hogy tetszik nekem, hogy meghalt? Bizonyára nem. Vagy ha valaki azt közli, hogy éppen fogorvoshoz kell mennie, tetszik, vagy nem?
A Google a hasonló esetekre (amikor valamit megjelölhet a felhasználó) a csillagot használja (példa a GMail-ből):
Ennek segítségével a jelölés egy semleges, érzelmi töltettől mentes szimbólumot kap, a csillagot. (Jó, lehetne arról vitatkozni, hogy a csillaghoz is kapcsolódhat pozitív élmény, de még így jelentősebb részben múlik a felhasználón, hogy milyen tartalmat, különösen érzelmi téren, kapcsol hozzá).
Tanulság a következő: óvatosan kell bánni a weben használt szavak érzelmi jelentésével. Egyrészről mert nem jó a felhasználók (adott esetben vásárlók) érzelmeit megésrteni, másrészről nemjó, hogy ha a felhasználókat olyan helyzetbe kényszerítjük bele, ami számukra érzelmi szempontból gondot okozhat.
Címkék: felhasználói élmény user experienceA bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.