HVG Könyvek vásárlás
A World Usability Day alkalmából (lásd előzős poszt) a HVG Könyvkiadó egy kedves meglepetéssel készült, Steve Krug Ne törd a fejem című könyve kedvezményesen vásárolható meg (35% az USAB09 kóddal). Már én is meg akartam venni magyarul, szóval kaptam az alkalmon. Nos, ez a webshop igencsak adott alkalmat a fejtörésre. Csak röviden:
- Regisztráció ("Fiók létrehozása", milyen fiók, ez nem szekrényben van?), ember bepötyögi az adatait, gombra kattint, és meglepetésszerűen nem történik semmi, csak az űrlap kiürül. Gondoltam megpróbálom IE alól is, hátha csak az FF-vel van baja, hát ott is ugyanez. Nézem leveleimet, nem kaptam semmit. OKé, megpróbáltam még 2-3x, semmi. Biztos a céges tűzfal nem enged át valamilyen hívást, úgyhogy majd este otthonról. Hát nem, sikeres volt a regisztráció, megjött egy fél órával később a mail. Mindig, minden felhasználói akcióra legyen visszajelzés különben a felhasználó azt hiszi, nem jól hajtotta végre az akciót.
- A vásárlás közben is volt néhány hasonló, kattintás, nem történik semmi. Várok. Semmi, biztos sikertelen kattintok mégegyszer, semmi. OKé, elnavigálok máshova, pár oldal váltás után látom, hogy kosár tartalma: x példány a könyvből, damn. Ha egy webshop-nál nincs visszajelzés, a vásárló jó eséllyel hagyja a francba az egészet.
- Rendelés megvan, szállítás futárral, hogy mikor azt nem írják ki (ellenben pl. T-Mobile shop, Extreme Digital-lal), úhgyhogy vagy ki tudok menni a könyvért a portára, vagy megbeszélésen leszek és nem. Remek.
- Estére jött értesítő levél, hogy:
Tisztelt ügyfelünk!
Ó, ez nagyon szuper... de várjunk csak. Hova kell ezt a kódot beírni? Link a levélben semmi. Megnézem az oldalukat, nincs mező vagy link, hogy "kiküldés állapota", "azonosító". Bejelentkezek, úgy sincs semmi. Remek. Akkor ezt most hogy? Vagy ezt telefonba / e-mailbe kell bediktálni, leírni? Meddig tartott volna odaírni? Eh.
Megrendelése feldolgozásra került. Az alábbi azonosító segítségével informálódhat a kiküldés állapotáról : A-xxxxxx
Üdvözlettel : HVG könyvek
Van még két HVG-s kuponom, de szerintem nem fogom felhasználni. Maradok inkább a Bookline-nál, ott is megvan minden HVG-s könyv, és van egy használható webshopjuk.
Címkék: usability ez elromlottA bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tsimas 2009.11.12. 18:54:36
Sajnálom kellemetlenségét az oldallal kapcsolatban, és egyben köszönöm visszajelzését. Észrevételei buglistára és javításra kerülnek. Nincs tökéletes alkalmazás és sajnos végtelen idő sem, de a visszajelzések által ezek bosszantó kellemtlenségek orvosolhatóak.
Tisztelettel, az egyik fejlesztő!
polgarp · http://gepelmeny.blog.hu/ 2009.11.12. 23:37:36
Bővíz László - JUEX · http://juex.blog.hu 2010.01.07. 11:09:42
A szokásos kifogás. Nagyon gyenge.
Nyilván nem egyetlen fejlesztőn és nem csak rajtad múlott, de ha valamit nem tesztelnek alaposan, esetleg nem is terveznek gondosan akkor az borítékolhatóan ilyen gyengusz lesz.
A hibás webshop miatt nem vásárlók aránya gyanítom, hogy jóval nagyobb bevétel kiesést okoz, mint az előbbiekbe való befektetés lett volna.
Bővíz László - JUEX · http://juex.blog.hu 2010.01.07. 11:11:35