Ez elromlott - This is broken

2009.08.19. 10:12 polgarp

Seth Godin fergeteges előadása a GEL 2006-ról, "This is broken" (Ez elromlott):

Az előadás arról szól, hogy a tervezés milyen hiányosságai esetén lesz a felhasználónak végül olyan érzése, hogy "ezek direkt ki akarnak szúrni velem". Mik azok, amikre azt mondjuk, hogy "Ez elromlott"? Minden, amire azt mondjuk.

Godin a következő típusokat mutatja be:

  • Nem az én feladatom (Not my job): Hiába látom, hogy ez rossz, nem az én feladatom megoldani.
  • Önző tökfejek (Selfish jerks): Fontosabbak az ÉN érdekeim (pénz vagy más), mint azoké, akik a vásárlóim/ügyfeleim.
  • A világ megváltozott (The World changed): Amikor a termék készült, akkor jó volt, de azóta megváltozott a világ.
  • Nem tudom miért (I don't know): Elromlott, de én se tudom miért.
  • Nem vagyok hal (I'm not a fish): Nem értem azokat, akiknek valamit készítek, mert én nem azzal foglalkozom amivel ők, sőt soha nem is csináltam.
  • Ellentmondások (Contradictions): Mást sugall a design és mást írok.
  • Direkt van eltörve (Broken on purpose): Úgy terveztem, hogy így legyen, mert pont ez a célom. (Személyes példám az állásbörzéről: "Azért ilyen bonyolultak a prospektuson a mondatok, mert olyan dolgozókat szeretnénk, akik megértik azokat".)

 További példák találhatóak a This is broken oldalán.

Címkék: videó link ez elromlott

A bejegyzés trackback címe:

https://gepelmeny.blog.hu/api/trackback/id/tr71321430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

süti beállítások módosítása